söndag

Laga lite Italia!!



Pizza
Ingredienser:
3 3/4 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
1 1/2 msk olja
1 1/2 dl mjölk
Tomatsås
Skinka
Champinjoner
Riven ost
  1. Sätt ugnen på 225 grader. Blanda mjöl, bakpulver och salt i en skål.
  2. Tillsätt oljan och mjölken.
  3. Rör samman till en deg.
  4. Tag upp degen på mjölat bakbord och kavla ut till en pizza.
  5. Lägg pizzan på en plåt med plåtpapper.
  6. Bred ut tomatsåsen och lägg på resten av fyllningen.
  7. Strö över riven ost
  8. Grädda i mitten av ugnen i 10 minuter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad smarrigt det låter. När jag har tid ska jag försöka laga det.

Lskar din blogg!!

Anonym sa...

Just nu har jag en mobil-tävling i min blogg, så vill du vinna en ny mobil så kolla gärna in i min blogg för och se hur du ska göra för och vara med och tävla.
För övrigt önskar jag dig en trevlig dag.
http://tomictomi.se

Nastie sa...

Ska titta in fast jag inte behöver en mobil så mkt.