torsdag

- Du måste städa! - Nej inte nu igen!!

Det är (nästan) ingen som gillar att städa. Men städa är obligatoriskt. Man vill väl inte bo i ett skithem. Alla har inte råd till städhjälp, men man kan själva städningen det till något billigare och samtidigt vara eco. Det bästa städ- och ecotipset jag kommer på är nog att använda såpa. Det är billigare än kemikalie grejer och sånt. Samtidigt som det blir rent och mycket bättre för miljön!!
Det är helt enkelt bättre än olika varumärken som: MrMuscle, Vim och gud vet vad i alla reklamer.


Men det är svårt att tro att det faktiskt funkar överallt!!
Så här funkar det:
Köket: Som diskmedel (även på väldigt smutsig disk som kastruller och stekpannor) och rengöring i frysen/kylen, på bänken, bordet mm
Badrummet: I toan, duschen, kakel, speglar, vattenhon, på kranen. Överallt.
Rum: Häll i vattnet som du tvättar golvet med.
Som ni ser är det en massa saker. Kan det bli bättre? Rengörin till allt, billigt, miljövänligt, rent.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Va till allt??

Jag måste köpa det!!

Anonym sa...

igår hade jag en jävla grovstädning av min garderob och ja, typ hela rummet. fan vad fint det blev...

Anonym sa...

mm det kostar typ 15 kr!!

Nastie sa...

Ja det är aldrig kul med grovstädning så mycket som måste göras och det går åt typ en hel dag till det!!

Anonym sa...

Din omröstning behöver alternativet "Jag tycker inte nån av dehär vidriga kvinnorna förtjänar mer tid i offentligheten såvida hon inte av en händelse löser aidsfrågan". Som det ser ut nu måste jag tyvärr avstå från att rösta. Ha en fortsatt trevlig afton!

Nastie sa...

Det finns ett skäl till varför jag lade till det alternativet.
Jag vill se vad folk som verkligen vill se någon av de tycker.

Förtsätt att skriva kommentarer och hare bra!!

Anonym sa...

Städa är så tråkigt men det måstes ju också göras :S