söndag

Håll godiiset nere!


Hej gott folk, jag har inte skrivit på två dagar, im so sorry. Men jag är tillbaka och nu ska det handla om ja, "Hälsa". Jag vill skriva lite om det för att ni ska se hur dåliga vanor kan påverka. Jag går i 7:an nu, men bara för ett år sedan tror jag faktiskt att jag hade ett problem, som jag kan tänka mig att många har idag - Godis. Det började lite lätt. Man börjar i 6:an - högstadiet nu liksom, man får äntligen gå utanför skolan hur mycket man vill (eller nästan), då någon gång ibland, så går man och köper godis. Det verkar ganska OK, men jag anar inte vad som håller på och hända. Det här "någon gång ibland" godiset börjar bli "en gång i månaden" godis. "En gång i månaden" godis blir i sin tur "en gång i veckan" godis, och sen så blir det "en gång om dagen" godis". Då så blev det bara helt enkelt så att det blev 20 kr om dagen för godis. Då kan ni kanske tänka er hur jag mådde för ungefär 1 år sen. Jag blev inte tjock eller så, men man mådde inte bra, kan jag säga. För några månader sen så förstog jag vad jag gjorde. Så jag kom på en massa olika saker för att inte äta så mycket godis, men det blev inget av det utan jag fuskade många gånger. För några veckor sedan så bestämmde jag mig verkligen, för att jag inte skulle äta godis mer. Den här gången lyckades jag och jag har inte ätit någon sorts godis alls på 25 dagar. Jag mår mycket bättre nu och jag försöker verkligen inte göra om några så dumma saker som det. Jag vill inte ens tänka på vad som hade hänt med mig om jag fortsatte. Så snälla tänk på vad ni egentligen stoppar i er!!

Inga kommentarer: