torsdag

Färjan


EEh jag vet inte riktigt hur jag ska börja...

Men jag ska försöka.

För tio dagar sedan kom min farmor och farfar hem till oss. Jo allting var bra och så berättade vi om olyckan och de fick inte någon sorts anfall som vi trodde att de skulle få.
Typ: "AAh jag visste det, jag visste. Det var den natten som jag sov så dåligt. Jag drömde också om en bil som kraschade just den natten."
Det trodde vi att farmor skulle säga. Men hon tog det ganska okej faktiskt. Foton på bilen kommer senare. För de som ens vågar titta.
Ja i alla fall. Sen hade vi ledigt i fredags. Hela dagen packade jag och sen åkte vi med Tallink till Tallin. Båten var ganska liten om man jämför med Silja.
Sen så vandrade vi runt på båten lite och det visade sig vara ett disko på andra sidan av båten. Typ kl. 8 åt vi i buffen och ni vet hur mätt man blir på buffeer. Vi var i duty free affären och några andra affärer också. Sen blev det kl. 11-12 någonting och då var det dags för DISCO.

Först när jag gick in där var det nästan inget folk. Då såg jag tjejer som var ungefär 14 år. Jag gick fram till de och sa hej och började dansa. Efter ungefär en halvtimme började det krylla av folk och då var det nån som var så full att han knappt kunde hålla sitt glas. Det smällde i golvet några cm framför oss. Min "kompis" flyttade det lite med sin fot. JA det var det. OK nästan alla var fulla men det absolut viktigaste var att VI hade kul.

Nästa dag såg jag de inte och vi gick av för att se på "vackra Tallin".

Inga kommentarer: