måndag

Snöö




På ett sett är snö kul men inte om man går i min klass. För att då blir det bara snöbollskrig. Jag ramlade ju bara NÅGRA gånger...
Ja, nu är det snö och det är sådär. Men vi hade snäbollskrig med killarna i våran klass och först sprang vi bara runt runt hela skolan, men sen blev de riktigt ägda. Vi stoppade in snö i deras jacka. Hah. Sen så stog vi bara där i slutet av perongen och så kom alla killar mot oss. Då hade också det tåget som skulle åt andra hållet kommit. Då skrek ju jag såklart "Nu eller aldrig" och då rusade vi in och efter en station senare bytte vi till andra sidan och åkte tillbaka. Sen blev det inte så mycket mer förutom att det var "ett trasigt tåg framför oss" och då var jag och min kompis H tvungna att åka från Abrahamsberg till Brommaplan och ta 177 till Solna. Hon gick av och jag fortsatte till Solna Station. Tåget skulle komma om 12 min och då fick jag sitta och frysa.
Jag åkte till Ulriksdal och min "resa" från skolan tog ju bara LITE längre tid än det brukar ta. Allt för måndagen som blev lite roligare än vanligt.

Vi var i kyrkan och fick ett rött band där det står ÄLSKA DIN NÄSTA.
Vad den nu än betyder?
XoXo GG

Inga kommentarer: